یکسان سازی حقوق بازنشستگان کجا رفت؟ روز جدید

وی افزود: محرومیت صندوق های بیمه ای و به ویژه تامین اجتماعی از مطالبه دولت یعنی چه؟ بدهی عمومی به صورت سهام پرداخت شد که از آن حذف شد. یعنی عملاً در برنامه هفتم توسعه چیزی تحت عنوان همسان سازی ندیده ایم.

قائم مقام دبیرکل خانه کار گفت: البته برنامه ششم توسعه برای دو سال متوالی تمدید شد و یکی از نکات آن همسان سازی دستمزدها بود. چرا همگام سازی را متوقف کردند؟ نمی شود یک نقطه طرح پیچیده را اجرا کند و یک نقطه را اجرا نکند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری خاطرنشان کرد: اگر واقعاً دولت به دنبال اجرای متناسب دستمزدها بود، در برنامه ششم که دو سال تمدید شده، باید در این دو سال یکسان شود. اما دیدیم که اجرای تساوی متوقف شد.

گفت: وقتی برنامه در حال اجرا متوقف شد، انتظار دارید بیایند و برای آینده همسان سازی را اجرا کنند؟ اگر می خواستند همسان سازی را اجرا کنند، دستمزدها را متناسب با تورم افزایش می دادند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: عقب ماندگی دستمزدها نسبت به تورم بر عهده دولت است، آیا انتظار دارید دولت و مجلس عقب ماندگی دستمزدها را در برنامه هفتم جبران کنند؟ چشم من به این مسائل آب نمی ریزد. نه مجلس و نه دولت نباید در پوشش حقوق برابر به تراضی طرفین چیزی را تأسیس کنند.

تکلیف افزایش حقوق کارکنان در نیمه دوم سال جاری مشخص شد. امسال پرداختی به کلیه کارکنان دولت و شرکت های دولتی محدود است.

داوود منظور افزود: آنچه در مجلس مطرح شد این بود که می خواستند در برنامه هفتم توسعه بند را برای لغو حداکثر پرداختی در دولت تصویب کنند که ما به عنوان سازمان برنامه و بودجه مخالف هستیم و معتقدیم وجود محدودیت پرداخت دستمزد باید ادامه یابد و لغو شود که این امر منجر به بی انضباطی می شود.

وی در پاسخ به این سوال که حقوق کارکنان دولت در نیمه دوم سال افزایش می یابد، گفت: معمولا در مورد اولین حقوق هر سال تصمیم گیری می شود، زیرا منابع در بودجه سنواتی به وضوح پیش بینی شده است. تصمیم گرفتیم با آنچه در بودجه امسال داریم حقوق و دستمزد را در ابتدای سال پرداخت کنیم

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما