پدری در روز جدید دختر کوچکش را در خواب کشت

اواخر مهرماه یک دختر 7 ساله در حالی که در خانه اش خوابیده بود به طرز فجیعی کشته شد. روز جمعه سوم مهرماه حدود ساعت یک بامداد «آوا.ی» اهل شهر هج منطقه زنجان توسط پدرش با ضربات چاقو کشته شد. چند ساعت پس از این حادثه، پدر پسر با پلیس تماس گرفت و به جرم خود اعتراف کرد و مدعی شد پسرش را کشته است. او “تحت تاثیر مواد مخدر شیشه” مرتکب جنایت شده است.

پس از اطلاع از این موضوع، پلیس در محل حاضر شد و جسد خونین دختر را پیدا کرد. ماموران اورژانس آوا را به بیمارستان می برند اما دختر جوان به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست می دهد. بررسی «تراست» درباره این حادثه نشان می دهد؛ آوا “قربانی اختلافات خانوادگی و احکام دادگاه” بود. یکی از اهالی می گوید: مادر آوا مدتی قبل از حادثه به دلیل اعتیاد به مواد مخدر از همسرش طلاق گرفت. با وجود تلاش های فراوان مادر آوا برای گرفتن حضانت این کودک، دادگاه از اعطای حضانت آوا به مادرش خودداری می کند. در حالی که دادگاه با درخواست حضانت مادر مخالفت کرد، این زن در شرایط عالی و از امکانات مالی کافی برخوردار بود.

اما خواهر متهم (خاله آوا) ماجرا را با «تراست» اینگونه روایت می کند؛ برادرم به خاطر یکسری مسائل از مادر آوا جدا شد. برادرم دوبار شنیده که همسرش در زندگی آنها وفادار نیست. آوا چندین روز در هفته را با مادرش و چندین روز را با پدرش می گذراند. ما نمی دانیم چرا این اتفاق افتاد. – برادرم عاشق آوا بود.

«بهروزی آفرینش» رئیس شورای شهر هیدج نیز درباره این اتفاق وحشتناک به «اعتماد» توضیح داد؛ اخبار منتشر شده درباره این قتل صحت دارد اما از جزئیات بیشتر اطلاعی ندارم.

جرایم در ایران به دلایل مختلفی رخ می دهد. به این ترتیب مهدی معصوم بیجی، جانشین سابق نیروی انتظامی و رئیس کمیته امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرائم دستگاه قضایی با بیان اینکه انگیزه قتل را می توان در هفت قسمت طبقه بندی کرد، گفت: خیانت، نزاع مالی و ملکی، قتل ناموسی، نزاع و درگیری خیابانی و لحظه ای، دزدی و قتل ناشی از مصرف مواد صنعتی و مستی و قبایل قومی».

خاله آوا از نحوه اطلاع از این ماجرا می گوید. برادرم و همسرش در خانه پدری ما در هیدج زندگی می کردند. شب حادثه یکی از همسایه ها با من تماس گرفت و گفت آوا خوب نیست هر چه زودتر او را به بیمارستان بوعلی برسانید. بعد متوجه شدیم که این اتفاق افتاده است.

او در ادامه توضیح می دهد: آوا چند ماه پیش بود که عده ای به برادرم خبر دادند که همسرت با مرد دیگری رابطه دارد. تقریباً سه سال با برادرم صحبت کردیم تا او به خاطر آوا از اتفاقات گذشته چشم پوشی کند. سه سال بعد برادرم با این موضوع درگیر بود که متوجه شدیم مادر آوا با مرد دیگری رابطه دارد. این قضیه آنقدر برای برادرم دردناک بود که تصمیم گرفت همسرش را طلاق دهد. مادر آوا نمی خواست طلاق بگیرد اما برادرم با مدارکی که از رابطه همسرش با این دو نفر داشت حاضر نشد زندگی کند و به مادر آوا گفت که نمی توانم شخص سومی را تحمل کنم و باید طلاق بگیرند.

بعد از این فشارها برادرم شروع به کشیدن سیگار کرد. برادرم قبل از این اتفاقات حتی سیگار هم نمی کشید. قبل از این حادثه، تعدادی از همسایه‌ها برادرم را دیدند که با چند سیگار باز در کیسه نایلونی خود به سمت خانه‌شان می‌رفت. ما نمی دانیم داخل سیگار چه چیزی بود.

مأموران پلیس به ما گفتند که مواد مخدر داخل سیگار است. قبل از این ماجرا هر چه به برادرم گفتم حضانت را به مادرش بده، قبول نکرد. من نمی گویم برادرم اشتباه نکرده و حق با اوست، اما معتقدم مادر آوا برادرم را به این نقطه رسانده است. – برادرم عاشق آوا بود.

در ماه «مهر» حداقل 17 زن و دختر توسط مردان نزدیک خود کشته شدند

بر اساس برآوردهای صندوق جمعیت سازمان ملل، سالانه پنج هزار نفر در جهان به دلیل قتل های ناموسی جان خود را از دست می دهند و طبق برخی مطالعات، بیشترین قتل در ایران مربوط به خانواده یا ناموس است. مسائل برخی از جامعه شناسان معتقدند که؛ کشتار زنان و دختران در کشور زمانی اتفاق می افتد که ساختار کلی جامعه ما در مقایسه با کشورهای همسایه از پتانسیل مدنی بالایی برخوردار باشد، اما این قدرت باید تقویت شود. تشکل های غیردولتی باید مجاز باشند. علیرغم مشکلات و موانع رسمی، مسئولان شهری ظرفیت خوبی برای تقویت تشکل های مردم نهاد در حوزه زنان دارند، اما در شهرهای کوچک و روستاها فرصت فعالیت وجود ندارد و یا تحت تأثیر فعالیت این انجمن ها قرار نمی گیرند. . در صورت ایجاد و تقویت مواد قانونی مرتبط برای فعالیت سازمان های دولتی، دامنه این فعالیت حتی به دورترین مناطق نیز خواهد رسید. در بحث قتل های زنان و دختران شاهد این هستیم که با مرتکب به عنوان یک جرم خصوصی برخورد می شود، اما این جرم باید از حالت خصوصی خارج شود و وجدان عمومی آن را تصرف کند تا دادستان آن را جرم اعلام کند. . بررسی اخبار منتشر شده توسط «ترست» نشان می دهد که دست کم 17 زن و دختر به دلیل درگیری خانوادگی یا ناموسی توسط مردان نزدیک خود کشته شده اند. «سردشت، شیراز، مشهد، خوی، اراک، اهواز، محلات، دمغان، تهران، الشتر، ابهر، پیرونشهر و بروجرد» محل وقوع این جنایات بوده است. سه قتل در شهرستان سردشت رخ داد.

یکم مهرماه یک دختر 16 ساله اهل شهر حبوتی سردشت توسط پدرش به طرز فجیعی کشته شد. جسد این دختر نوجوان در سد سردشت که چشم و دهانش چسبانده شده بود و بلوک سیمانی به پایش بسته شده بود پیدا شد. زمانی که شهروندان در حال تخلیه آب سد بودند با جسد این دختر نوجوان مواجه شدند و به پلیس اطلاع دادند. پدرش در مورد انگیزه قتل دخترش اعتراف کرده است که او را به دلیل دیر آمدن به خانه کشته است.

اوایل مهرماه در شیراز مرد جوانی به اشتباه دختری را که تصور می کرد نامزدش است با چاقو در خیابان کشت.

ششمین روز از مهرماه مردی مشهدی همسرش را خفه کرد. او پس از کشتن همسرش، جسد او را تکه تکه کرده، داخل چمدان می گذارد و چمدان را با خود به تهران می آورد. این مرد با معرفی خود به پلیس تهران به انگیزه قتل اعتراف کرد. او فکر می کرد که همسرش با مرد دیگری رابطه دارد.

هفتم مهرماه یک دختر 17 ساله در روستای مرغانی شهرستان سردشت توسط شوهر و دو برادرش کشته شد. این دختر نوجوان در سن 12 سالگی به درخواست خانواده با پسر عمویش ازدواج می کند اما به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور به بازگشت به خانه پدری می شود. در نهایت توسط همسر و دو برادر ناتنی اش کشته می شود.

17 مهرماه مردی با سلاح گرم در یکی از روستاهای شهرستان خوی. او همسر، دختر و خواهر شوهرش را می کشد و فرار می کند، اما پس از چند روز توسط پلیس دستگیر می شود. او هدفش را قتل ناموسی عنوان کرد.

در 17 مهرماه، رئیس پلیس منطقه مرکزی گزارش می دهد؛ زن 40 ساله در یکی از محلات شهر اراک توسط شوهرش کشته شد. به گفته فرمانده نیروی انتظامی، این زن بر اثر خفگی جان خود را از دست داده است.

نهم مهرماه دو مرد یکی از اقوام زن را در اهواز به دلیل اختلاف خانوادگی کشتند.

یازدهم مهرماه یک زن 25 ساله در بکرآبادی منطقه مکزوری توسط عمویش با اسلحه شکاری کشته شد.

21 مهرماه یک زن 21 ساله اهل روستای گولان سردشت که از همسرش جدا شده و به خانه پدری خود بازگشته بود، به گمان پدرش در رابطه با نامزدش توسط عمو و پدرش کشته شد. .

هفدهم مهرماه دادستانی دامغان از کشف جسد زن 28 ساله ای که در محله پل اوهانو این شهر پیدا شد، خبر داد. در ابتدا تحقیقات مقدماتی انجام و جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و پس از تحقیقات اولیه مشخص شد زن 28 ساله بر اثر نزاع خانوادگی با ضربه شدیدی که به سر وارد شده بود جان خود را از دست داد. شوهرش. . پیام های «بواری» حاکی از آن است که این زن که «زهرا.خ» نام دارد حدود پنج سال پیش ازدواج کرده و در شب حادثه به دلیل اختلافات خانگی توسط شوهرش کشته شده است. یک منبع آگاه به The Trust می گوید؛ شوهر این زن با چرخ خیاطی به سر او زد و سپس جسد او را روی پل رها کرد.

نوزدهم مهرماه زن جوانی با ماموران کلانتری 104 عباس آباد تهران تماس گرفت و از کشته شدن برادرش همسرش خبر داد. این زن 40 ساله توسط شوهرش با چاقو کشته شد.

29 مهرماه یک زن 20 ساله به نام «روزیه» اهل شهرستان الشطری لرستان بر اثر اصابت گلوله برادرش کشته شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر سوم مهرماه از ضرب و شتم یک دختر 7 ساله توسط پدرش در هیدج خبر داد. پدر این کودک علت جنایت را اختلاف شدید با همسرش و مصرف مواد مخدر در محل حادثه عنوان کرد.

2 مهرماه فرمانده انتظامی پیرونشهر اعلام کرد؛ پدری که دخترش را در این شهر کشته بود پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد.

2 مهر زنی 45 ساله به نام خدیجه م. اهل ولسوالی بروجری لرستان توسط شوهرش کشته شد.

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما