قیمت هر کپسول گاز 14 برابر نرخ مصوب! روز جدید

مدتی است کمبود گاز مایع در تهران باعث افزایش چشمگیر قیمت کپسول های گاز شده است. البته رئیس اداره گسترش فرآورده های نفتی استان تهران ضمن تکذیب این موضوع اعلام کرد که 9 تن کمبود نداریم اما سطح تولید و عرضه بیشتر از تقاضا است.

بیش از سه ماه است که خطوط لوله گاز مایع در تهران رو به اتمام است و جمعیت مناطق فاقد خط لوله گاز به ویژه کارگاه ها، دامداری ها و ساختمان های مسکونی در روستاها آواره شده اند. اگر سیلندر گاز پیدا شود قیمت آن حداقل 400000 تومان است. در حالی که قیمت مصوب هر کپسول گاز مایع 11 کیلوگرمی باید 27 هزار و 900 تومان باشد.

معمولا هر ساله با خنک شدن کشور و افزایش مصرف گاز، هم در اکثر مناطق اطراف تهران و هم در مناطق روستایی و مناطقی که در نقطه نادری فاقد خط لوله گاز هستند، هم کپسول گاز شهری و هم کپسول گاز موجود است. زمان و پس از چند برابر افزایش سرعت گاز، توزیع سوخت گاز دوباره شروع می شود. اما امسال تا روزهای سرد سال مردم با مشکل کمبود گاز مایع مواجه بودند.

یکی از کارآفرینان سایت نصب ایزوگام ضمن تایید کمبود گاز مایع به خبرگزاری تجارت گفت: مشخص نیست دلیل کمبود کپسول گاز مایع در تهران چیست. شاید یا مافیا در این عرصه جای پایی باز کرده اند یا رویای تازه ای برای صنعت گران دیده اند.

وی افزود: سامانه ای به نام «صادف» راه اندازی شده اما امکان استفاده از آن وجود ندارد. زیرا مدارک لازم در دسترس نیست. یا برای صدور مجوز هزینه زیادی می دهیم یا باید بین 400 تا 500 هزار تومان گاز بخریم. این در حالی است که همین کپسول گاز مایع در شهرها با قیمت مصوب 27 میلیون و 900 هزار تومان تعویض می شود.

او توضیح می دهد که روزانه چند کپسول گاز مورد نیاز است. وی توضیح داد: روزی دو یا سه کپسول نیاز دارم که برای تهیه آن باید به شهر بروم.

تکذیب کمبود گاز مایع توسط شرکت تلویزیون

با وجود گلایه فعالان کسب و کار از قیمت پایین و گرانی گاز مایع، مسئولان زیرآب اظهارات متفاوتی در این باره دارند و به نظر می رسد قضیه از دید آنها متفاوت است.

فریدون یاسمی مدیر گسترش فرآورده های نفتی تهران گفت: 9 تن گاز مایع کمبودی نداریم اما ذخایر آن چند برابر تقاضا است. الان همه انبارها پر از گاز مایع شده است. اما برای اجرای این موضوع کلیه افرادی که نیاز به گاز مایع دارند باید در سامانه صدف ثبت نام کنند.

وی افزود: افرادی که دارای پروانه کسب و پروانه بهره برداری هستند در سامانه «صدف» ثبت نام می کنند و سازمان های مستقل مانند وزارتخانه های جهاد کشاورزی، صلح، گردشگری و… بلافاصله آن را تایید می کنند. اما برخی از افراد مانند دستفروشان، دستفروشان، فروشندگان مواد غذایی خیابانی و غیره جواز کسب ندارند. در این موارد کمیته ساماندهی بر اساس دستور استاندار به فرمانداران اطلاع رسانی می کند و با ثبت نام در سامانه HSDT کار انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه برای هیچ یک از مردم مشکلی برای ثبت نام در سامانه نیست، تصریح کرد: در برخی مناطق به آنها حساب کاربری داده ایم و رئیس منطقه و بخشداری کارشناس پیشنهاد کرده و تایید می کنند. آی تی.

این مسئول ادامه داد: البته هیچکس، حتی راننده کامیونی که مهاجر است و می خواهد از پیک نیک استفاده کند و غذایش را گرم کند، اما فروشنده ای که پیک نیک را پر می کند، همه رفته اند و در سامانه صدف ثبت نام کرده اند. فرماندار آن را در همان سیستم اعتبار سنجی کرده است و راننده Validator کپسول خود را دریافت می کند.

یاسمی در پاسخ به فروش کپسول گاز 500 هزار تومانی یادآور شد: قیمت هر کپسول 22 هزار و 400 تومان است و هرکس بیشتر بفروشد گران ترین فروشنده محسوب می شود.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما