شرکت های صنعتی می توانند نیروگاه های خورشیدی را بر اساس مدل های مختلف بسازند

بند 20- محمدحسن غفوری به جمع خبرنگاران می گوید: در مدل اول، صنایع می توانند بر روی پشت بام خود نیروگاه خورشیدی بسازند و برق تولیدی را طی قراردادی به مدت 20 سال به شبکه بفروشند. در این مدل قرارداد خرید تضمینی 20 ساله بین صنعت و وزارت نیرو (ساتبا یا شرکت توزیع برق) منعقد می شود، وی گفت: تعرفه خرید تضمینی برق در این سامانه باید ضریب تعدیلی باشد که باید افزایش یابد. . بر اساس تورم و نرخ ارز

وی افزود: مدل دیگر به برق صنایع تهتر معروف است. در این مدل، صنایع می توانند انرژی خورشیدی خود را تامین کنند. آنها همچنین می توانند برق تولید شده را وارد شبکه کنند و همان برق را از شبکه در یک خط صاف دریافت کنند.

مدیرعامل انجمن ساتکا تصریح کرد: در این مدل برقی که از شبکه گرفته می شود قطعی برق است، بنابراین مقدار انرژی که از شبکه به شبکه وارد می شود در زمان عدم تعادل برق است و بخش های صنعتی نخواهد بود. منوط به مدیریت مصرف می توانند از قطعی برق استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در مورد احداث نیروگاه تجدیدپذیر و مبادله برق با شبکه، این میزان انرژی تجدیدپذیر نیز تعهدات ماده 16 قانون «جهش تولید مبتنی بر دانش» را انجام می دهد، گفت: بر اساس ماده 16 ق. دانش – بر اساس قانون «جهش تولید»، صنایع با تقاضای بیش از یک مگاوات، موظفند یک درصد از برق مصرفی سالانه را به دلیل احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کنند و در سال پنجم این تعداد به این میزان خواهد رسید. 5 درصد در غیر این صورت تعرفه برق با میزان نرخ تجدیدپذیر (در حال حاضر 30800 ریال) با همان درصد در قبض برق صنایع مذکور از صنایع محاسبه و اخذ می شود.

به گفته غفوری، انجمن تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا و خدمات انرژی‌های تجدیدپذیر، سلسله سمینارهایی را برای تشریح موضوعات فوق برای بخش‌های صنعتی استان برگزار کرده است. این سمینارها مسائل فنی، حقوقی و اقتصادی انرژی های تجدیدپذیر برای صنعت و همچنین نمایشگاه های جانبی در محل را توضیح می دهند. سمینار پیش رو روز سه شنبه 27 شهریورماه در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی ورزشی «میلاد» منطقه البرز و ویژه صنعت منطقه البرز برگزار می شود./ایسنا

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما