ساماندهی عملیات بانکی و اعطای مزایا از طریق سامانه صمت

به گزارش آرانیوس، در جلسه علنی صبح امروز (شنبه 17 مهرماه) شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم با بند الحاقی بند 10 این پیش نویس با 167 رای. . از مجموع 197 نماینده حاضر در جلسه رای موافق، یک رای مخالف و 8 رای ممتنع دادند.

بند الحاقی – به منظور تنظیم عملیات بانکی:

1- بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظفند سیستم های داخلی خود را تا پایان سال اول برنامه به گونه ای تغییر دهند که هرگونه تعهد و پرداخت وجوه تحت عنوان موضوع بدون اخذ شناسه منحصر به فرد غیرممکن باشد. . از سامانه مرکزی اطلاعات تسهیلات و تعهدات «سمات».

2- اعطای شناسه منحصر به فرد «سومات» به قراردادهایی که ذینفع (گیرنده تسهیلات یا متقاضی ضمانت یا گشایش اعتبار اسنادی) شخص حقوقی باشد، باید در سامانه سومات به تأیید وی برسد.

3- در صورت عدم رعایت تعهدات مندرج در بند یک، رئیس بانک یا سازمان اعتباری غیربانکی متخلف به مجازات ممنوعیت فعالیت در بانک‌ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی، شرکت‌ها به مدت پنج سال محکوم می‌شود. . و نهادهای مرتبط با تصمیم مقام قضایی مجاز. همچنین سازمان مالیاتی موظف است به میزان صددرصد (100%) اشیاء و تعهدات بدون شناسه واحد صادره «سمات» از بانک ها و مؤسسات اعتباری مالیات وصول و به خزانه مالیات واریز کند. قدرت. کل کشور در قالب بودجه سالانه.

در صورت انعقاد قرارداد مبنی بر تأمین شیء یا ایجاد تعهد بدون دریافت شناسه منحصر به فرد صادر شده از سوی «سمات» یا در صورتی که اطلاعات «سمات» با شرایط قرارداد منعقده مطابقت نداشته باشد، منتفع می شود. تسهیلات و حق الزحمه ضمانت و اعتبار اسنادی برای شخص حقوقی ذینفع به عنوان هزینه های قابل قبول، رسید مالیاتی پذیرفته نمی شود.

4- در کلیه معاملات بانکی، سود، دریافت و پرداخت هرگونه سود مرکب (سود مرکب) و سود حاصل از سود، سود و جریمه دیرکرد تعهدات و زیان و جریمه عدم پرداخت به موقع ممنوع و فاقد اعتبار است. در موارد کیفری علاوه بر استرداد وجه و غرامت، مجازات قانونی نیز اعمال می شود.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما