تاثیر افزایش سطح تسهیلات خرید و تعمیر مسکن به جای اوراق در بازار

عنوان 20- این روزها خبر افزایش تسهیلات خرید مسکن به گوش می رسد که شاید دلیل خرید مسکن از سوی بسیاری از خانواده های دارای فرزند باشد.

اخیراً اعلام شد که در چارچوب اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانان جمعیت» سقف تسهیلات مسکن و تعمیر مسکن بابت اوراق ترجیحی برای هر کودک زیر 20 سال افزایش یافت. حداکثر 4 فرزند، به طوری که برای یک کودک زیر 20 سال 25 درصد سن، دو کودک زیر 20 سال 50 درصد، سه کودک زیر 20 سال 75 درصد و 4 کودک زیر 20 سال 100 درصد تا سقف خرید و تعمیر مسکن. اضافه شد.

مدت پرداخت اشیاء مربوط به این دستورالعمل برای هر کودک زیر 20 سال (در مجموع 5 فرزند و حداکثر تا 10 سال) 2 سال قابل افزایش است.

بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانان، این مزایا به شرطی اعطا می شود که زاد و ولد در شهرستان محل تولد پدر و فرزند از 2.5 بیشتر نباشد. با توجه به مدت اجرای قانون، اشیاء مربوط به این دستورالعمل تا پایان سال 1407 قابل ارائه است.

شایان ذکر است در حال حاضر حداکثر تسهیلات خرید مسکن بابت اوراق حق بیمه برای متقاضیان در شهر تهران برای افراد 400 میلیون تومان و برای زوجین 800 میلیون تومان و حداکثر تسهیلات تعمیر (نوسازی) مسکن در تمامی شهرهای تهران است. کشور. 160 میلیون تومان است.

اگر خانواده ای 4 فرزند زیر 20 سال داشته باشد، مجموعا تا سقف 800 میلیون تومان برای خرید خانه و همچنین 160 میلیون تومان برای تعمیر خانه، برای هر فرزند 40 میلیون تومان یعنی تا 320 تومان. میلیون تومان می تواند از فرم اعتبار اوراق ممتاز بانک مسکن استفاده کند.

حداکثر تسهیلاتی که زوجین در تهران می توانند از آن استفاده کنند، 1.6 میلیارد تومان برای اوراق حق بیمه و 320 میلیون تومان برای مسکن است.

بر اساس گزارشات میدانی و درخواست برخی خانوارها که مشمول طرح جوانان شده اند، بسیاری از مسکن مهر رضایت چندانی ندارند و مشکلاتی را برای خرید اوراق ساختمانی مطرح کرده اند. این دلایل قابل قبول است. قدرت خرید مسکن را کاهش می دهد.

حسینی یکی از متقاضیان این وام که 4 فرزند دارد به انجمن خبرنگاران جوان گفت: اکنون این طرح نه تنها برای ما سودی ندارد بلکه با توجه به اینکه 4 فرزند داریم میزان اقساط این وام بسیار است. بالا و با این هزینه زندگی نمی توانیم این تسهیلات را پرداخت کنیم و از طرفی حتی نمی توانیم اوراقی را که روز به روز در حال افزایش است بخریم.

روش پرداخت برای خرید مسکن باید ساده شود

اقبال شکری، عضو کمیسیون ساخت و ساز مجلس در این خصوص به انجمن خبرنگاران جوان گفت: پرداخت این تسهیلات از طریق اوراق و در قالب طرح جمعیت جوانان کمک چندانی به بهبود بازار مسکن نخواهد کرد. جمعیت، زیرا برای افرادی که طرح جوانان جامعه را شامل می‌شود، بازگرداندن بخش‌هایی از این وام دشوار است.»

وی گفت: بر اساس قانون جوانی جمعیت باید نحوه بازپرداخت تسهیلات خرید مسکن ساده شود تا متقاضیان در پرداخت بخشی از این تسهیلات مشکلی نداشته باشند و از سوی دیگر. این شی باید خرید مسکن را تسهیل کند.

فرشید ایلاتی، کارشناس مسایل مسکن در این خصوص به انجمن خبرنگاران جوان گفت: پرداخت این تسهیلات هم اکنون می تواند منجر به افزایش قیمت در بازار مسکن شود. باید برای تسهیل بازپرداخت این وام اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: برای بهبود بازار مسکن، دولت به جای افزایش قدرت خرید، زمینه پرداخت تسهیلات ساخت مسکن را فراهم کند که می توان آن را به سازنده و خریدار داد و از سوی دیگر ، صندوق اجاره می تواند توسط صاحب ملک ایجاد شود تا این بازار را برای توسعه باز کند

بر اساس این گزارش یکی از مهم ترین برنامه هایی که دولت باید دنبال کند ایجاد شرایط بهتر برای تولید مسکن در کشور است که بخشی از این تولید از طریق طرح های نهضت ملی مسکن و بخشی دیگر از طریق پروژه های نهضت ملی مسکن تامین می شود. باید فراهم گردد. به هزینه اشیاء ساختمانی. در این زمینه بسیاری از سازندگان و حتی خود متقاضیان مسکن خواهان دریافت تسهیلات ساخت و ساز با سود کم هستند چرا که این اقدام زمینه را برای کاهش قیمت تمام شده مسکن ایجاد می کند./باشگاه خبرنگاران

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما