حدود 1.5 میلیارد دلار پوشاک قاچاق در بازار

تیتر20- حمیدرضای دهقونی نیا درباره مبارزه با پوشاک قاچاق گفت: با هماهنگی های انجام شده طرح مبارزه با پوشاک قاچاق در تمامی مناطق در حوادث مختلف از جمله در سطح عرضه اجرا می شود.

به گفته وی، طرح مبارزه با البسه قاچاق که قرار بود از مجتمع های بزرگ آغاز شود، در محل اجرا می شود. به طوری که برای یک نقطه مشخص در یکی از مناطق یک بار برنامه ریزی شده و در روز مشخص اجرا می شود.

دهگونیا در خصوص برآورد میزان پوشاک قاچاق در بازار نیز گفت: پیش از این میزان پوشاک قاچاق در بازار 3 میلیارد و 200 میلیون دلار بود اما اکنون این میزان به کمتر از 2 میلیارد دلار کاهش یافته است و به همین میزان است. حدود 1 میلیارد و 500 میلیون دلار تخمین زده می شود. دلار

البته مجید افتخاری از اعضای هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک در نشست خبری در حوزه پوشاک گفت: شاهد سونامی عجیبی هستیم و این هجوم کالای قاچاق به بازار ایران هرگز رخ نداده است. قبلا اتفاق افتاده هر ساله قطعات جدیدی به صورت قاچاق وارد بازار می شود و فرصت شرکت های داخلی را از بین می برد. در حال حاضر بخش قابل توجهی از بازار داخلی در دست قاچاقچیان است و گفته می شود بیش از 3.5 میلیارد دلار پوشاک قاچاق در دست عرضه است.

به گفته وی، در گذشته در بازار قاچاق ایران تنها لباس های ترکی وجود داشت اما پس از مدتی لباس های بنگلادشی به صورت کیلویی فروخته می شد و این محصول در ایران با یک دهم قیمت اصلی به فروش می رسد. پس از لغو محدودیت های کرونا، لباس های چینی وارد بازار ایران شد. بنابراین ارگان های تولیدی با مشکلات جدیدی مواجه شده و با مشکلات داخلی از جمله تامین انرژی مواجه هستند.

به طور کلی در سال های اخیر ارزیابی بخش خصوصی و ستاد مبارزه با قاچاق انسان همواره با حجم قاچاق پوشاک متفاوت بوده است.

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما