سهم زمین در سبد ساخت مسکن

تیتر 20- باقرپور رئیس اتحادیه تعاونی های ساختمانی تهران در نشست خبری گفت: بیش از سه ماه است که بازار ارز به ثبات رسیده است و این تثبیت قیمت تاثیر بسیار خوبی بر بازار ساخت و ساز دارد.

به گفته رئیس اتحادیه تعاونی های ساختمانی تهران، تاکنون 10 هزار صف برای مسکن اقتصادی ایجاد شده است و بسیاری از متقاضیان، اشخاص حقوقی هستند که قصد خرید برای کارکنان دفتر خود را دارند. برای بیش از دو سال، مدل های مختلف مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

وی می گوید: یکی از عوامل اصلی تاخیر در سن ازدواج، تامین مسکن است و تورم، قیمت مسکن و بازار اجاره بسیار تاثیرگذار است.

باقرپور تصریح کرد: سهم مسکن در پرتفوی خانوارها در سال گذشته افزایش چشمگیری داشت و در سال 1401 زمان خرید مسکن با سپرده به 127 سال می رسد.

وی گفت: میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران به 60 میلیون تومان رسیده است و همین موضوع باعث کاهش ازدواج شده است.

مدیرعامل انجمن تعاون ساختمان استان تهران تصریح کرد: هزینه واقعی ساخت و ساز در بلندمرتبه ها برای هر متر مربع بیش از 30 میلیون تومان است، از این رو ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن به سمت ویلاسازی سوق داده می شود.

وی تاکید کرد: برای کاهش هزینه ها ساخت و ساز باید به سمت مناطق پایین تر و طبقات کمتر هدایت شود. کیفیت را نباید فدای کمیت کرد، کاهش طبقات، صنعتی شدن ساختمان، خرید عمده تجهیزات و در نهایت اندازه کوچکتر کار نیز پیشنهاد می شود.

وی تصریح کرد: هزینه سرانه جمعیت برای دو نفر 35 متر است، طرح مسکن ربطی به طرح های کشوری ندارد اما مذاکرات در این خصوص آغاز شده است.

باقرپور تصریح کرد: برنامه اقدام ملی مسکن با چالش های زیرساختی مواجه است و توسعه افقی نیازمند توسعه زیرساخت ها است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: واحدهای مسکونی اقتصادی به صورت آزمایشی در غرب و جنوب غرب تهران و غرب استان البرز ساخته می شود.

رئیس اتحادیه تعاونی های ساختمانی شهر تهران تصریح کرد: سهم زمین در قیمت مسکن 24 درصد بوده که به 70 درصد رسیده است و در حال حاضر مصالح ساختمانی از جمله مصالح ساختمانی افزایش چشمگیری داشته و هزینه ساخت هر متر مربع نیز افزایش یافته است. متر ساخت 160 درصد افزایش یافته است

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما