تغییر تصاویر هشدار دهنده روی بسته های سیگار؛ به تازگی


آفتاب نیوز :

مهندس بهزاد ولی زاده در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به جلسه اخیر بسته بندی استاندارد محصولات دخانی، توضیح داد: مصوبه ستاد ملی کنترل دخانیات در خصوص بسته بندی استاندارد محصولات دخانی وجود دارد و به دنبال آن هستیم. . برای کاهش فضای تبلیغاتی محصولات تنباکو، به یک قالب استاندارد برای این بسته‌های مختلف که در محصولات تنباکو استفاده می‌شوند، تغییر دهید.

وی افزود: در حال حاضر شاهد بسته بندی های مختلف و رنگارنگ محصولات دخانی در بازار هستیم که مصرف کنندگان اعم از زنان و جوانان را به خرید ترغیب می کند و به دنبال ساماندهی این موضوع به جای بسته بندی استاندارد مانند 22 کشور جهان هستیم. جهان. از جمله عربستان سعودی و عمان.

وی یکی از مهم ترین راه های کاهش مصرف دخانیات را استانداردسازی بسته بندی محصولات دخانی معرفی کرد و گفت: اکنون تبلیغات زیادی در بسته بندی محصولات دخانی به ویژه تنباکوی قلیان صورت گرفته است. تصاویر گمراه کننده زیادی روی بسته بندی این سیگارها چاپ شده و مصرف کننده تصور می کند که مواد تشکیل دهنده سیگار حاوی همین تصاویر است. در عین حال، بسته بندی باید حاوی برچسب های هشدار دهنده باشد و هرگونه اطلاعات گمراه کننده را حذف کند.

رئیس دبیرخانه ستاد ملی مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه دستورالعمل استاندارد بسته بندی فرآورده های دخانی تهیه شده است، اظهار داشت: مجموعه جدیدی از تصاویر هشدار بهداشتی از بین 36 تصویر رتبه بندی شده برای قرارگیری انتخاب شده است. بر روی بسته ها و به زودی تصاویر هشدار دهنده منتشر خواهد شد. چون سال ها از تصاویر قبلی می گذرد و این در حالی است که طبق دستورالعمل قرار بود هر دو سال یک بار عکس ها عوض شوند.

وی افزود: بر اساس توافقات انجام شده در زمان مشخص این پروتکل به صورت پیچیده برای اجرا ابلاغ می شود. از وزارت حراست انتظار داریم دستورالعمل تغییر تصویر بسته های دخانیات بلافاصله تحویل داده شود، اما باید مدتی مد نظر قرار گیرد تا پاکت ها و محصولات قبلی از بازار جمع آوری شود.

ولیزدا در پایان تاکید کرد: این موضوع به شناسایی سیگارهای تقلبی و تاریخ مصرف گذشته کمک می کند. به طور کلی، از اطلاع رسانی دستورالعمل ها تا جمع آوری بسته های پیشرفته، حدود شش ماه طول می کشد.

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما