بومی سازی فناوری تولید گرانول از گیاهان دارویی

عنوان 20- صالح رمضانی یکی از محققین این طرح با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری CCG گفت: این فناوری در حال حاضر به عنوان یک فرآیند استاندارد در بزرگترین شرکت های دارویی دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش حذف حلال های غیر ضروری در فرآیندهای مربوط به فرآوری و تولید محصول باعث افزایش پایداری اجزای موثر محصول می شود.

وی افزود: در این شرکت از این فناوری برای تولید قرص های گیاهی استفاده کردیم که این فناوری منجر به افزایش کیفیت و اثربخشی دارو می شود.

رمضانی در خصوص استفاده از این فناوری در گیاهان دارویی گفت: یکی از مشکلات تعریف و استفاده از گیاهان دارویی یا داروهایی که بر اساس مواد گیاهی موثر تولید می شوند این است که میزان دقیق دارو و مقدار آن در مواد دارویی مشخص نیست. شناخته شده. بر این اساس تجویز داروهای گیاهی با احتیاط انجام می شود و استفاده از فناوری دانه بندی از گیاهان دارویی به روش CCG این مشکل را برطرف کرده است.

وی در خصوص داروهای تولید شده بر اساس این فناوری نیز گفت: در تولید داروی «سالاویرا» از این روش استفاده کردیم و پتنت دریافت کردیم که در اروپا (نروژ) نیز به ثبت رسید. در زیر این فناوری برای انواع گیاهان دارویی مورد استفاده در ایران و جهان مانند سیاه دانه، زنجبیل، بید، برگ زیتون، اسطوخودوس، بابونه و اکیناسه اعمال می شود. .

این محقق در رابطه با تایید این فناوری گفت: ارزیابی استخراج انجام شده به این روش مورد تایید آزمایشگاه پژوهشکده علمی گیاهان دارویی دانشگاه جهاد دانشگاهی قرار گرفت که بالاترین ارگان کشور است. در ارزیابی گیاهان دارویی ما همچنین تقریباً 60 ماده اصلی را در سازمان غذا و دارو ثبت کرده ایم.

به گزارش روابط عمومی پردیس فناوری پردیس در نهایت با اشاره به سند ملی گیاهان دارویی و کثرت انواع گیاهان دارویی در کشور گفت: بر اساس آمارهای جهانی تجارت جهانی گیاهان دارویی به 5 میلیون می رسد. هزار میلیارد دلار تا سال 2050 استفاده از این فناوری در کشور می تواند منجر به افزایش کل تولید ملی شود./ایسنا

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما