امکان جذب فارغ التحصیلان دکتری به عنوان افسر نظامی در دوره فوق دکتری

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر محمدعلی ذوالفیگل در اولین رویداد ملی صنعت دانش با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی، فناوری رئیس جمهور و اقتصاد دانش بنیان و رئیس بنیاد شکوفایی و نوآوری در وی گفت: جهان بینی از ویژگی های علم و فناوری و پدیده هایی است که با آن مواجه هستیم و اگر این نگاه ویژه به این حوزه را نداشته باشیم عقب می مانیم. جهان.

وی تاکید کرد: هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، صنعت میکروالکترونیک و رباتیک و علوم شناختی حوزه هایی هستند که نیازمند سرمایه گذاری و توجه ویژه هستند.

ذوالفیگل افزود: کشورهای توسعه یافته به مزیت های نسبی سرزمین خود راضی نیستند و با علم و فناوری برای خود مزیت های جدیدی ایجاد می کنند.

وزیر علوم گفت: علم و دانش وسیله تولید قدرت نرم است که راهی ارزان برای توسعه و پیشرفت محسوب می شود و زمینه ایجاد نفوذ و قدرت نرم در حوزه های علوم انسانی و هنر، علوم فنی وجود دارد. و مهندسی.”

وی تصریح کرد: چهارساله بودن اقلیم و تنوع قومیتی و زبانی، منابع نفت و گاز و صنعت معدنی از مزیت های نسبی کشورمان است که باید از علم و فناوری و مهمتر از همه ابزارهای علم و فناوری برای ایجاد مزیت جدید استفاده کنیم. برای کشور

وزیر علوم گفت: اگر از علم و فناوری برای ساخت دستگاه ها و تجهیزات قابل استفاده در صنعت و خانه مردم دنیا استفاده کنیم، واقعاً درآمدزایی کرده ایم و جذابیت دنیا را برای کشورمان افزایش داده ایم. .

وی با اشاره به برنامه معاونت آموزشی وزارت علوم برای حضور دانشجویان عضو جامعه علمی در پارک های علم و فناوری و کفت خاطرنشان کرد: طرح های حمایتی فناوری، تورهای فناوری و دوره های تحصیلات تکمیلی از جمله برنامه های جدید است. وزارت علوم در حوزه علوم و ارتباطات صنعتی.

وی همچنین افزود: فارغ التحصیلان مقطع دکتری با کسب اجازه از مقام معظم رهبری می توانند به عنوان افسر نظامی در دوره دکتری حضور پیدا کنند که این امر می تواند نهاد پژوهشی و فناوری ما را تقویت کند.

وزیر علوم به حضور برخی اساتید و معاونین پژوهشی در حوزه صنعت و تشکل های صنعتی اشاره کرد و گفت: این اقدام ارتباط دانشگاه ها با تولید را افزایش می دهد و یکی از راه های استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در صنعت و تولید است. . .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری اولین رویداد ملی صنعت آموزش گفت: باید این رویداد را به فال نیک بگیریم. زیرا نشان دهنده دیدگاه ویژه قدرت مردم در توسعه علم و فناوری جدید و توسعه صنعت علمی است.

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما